Farmaceutiske Branding

Branding er et vigtigt aspekt af business at selv tilsyneladende kedeligt produkter såsom farmaceutiske produkter, lægemidler og lægemidler bliver interessante og spændende.
Farmaceutiske industri branding er umodne i forhold til forbrugerne og business-to-business segmenter — men det er i vid udstrækning af valg. I årtier, en lægemiddelvirksomhed mærke succes formel var enkel: Oplev et stof, der var nødvendigt, indføre det til lægen via et salg rep, og se recepter få fyldt. Hvad mere er, var selve produkterne, sikret under et årti med patenteret beskyttelse, næsten garanteret til at generere store overskud. Integreret mærke strategier var uhørt og ligegyldig. En videnskabsmand — hvis rolle var opdagelse og udvikling, ikke markedsføring — instrueret corporation.
Borte er de dage, hvor virksomheder bruges til at frigive produkter med meget troede at branding, navnlig farmaceutiske branding. Nu er farmaceutiske virksomheder er begyndt at arbejde på at udvikle den farmaceutiske mærke, endda før produktet er fuldt testet og klar til produktion.
Farmaceutiske branding er et vigtigt middel til at skabe opmærksomhed blandt offentlige til de potentielle fordele af narkotika og medicin. Markedsføringsprocessen og branding give den offentlige klar viden om, hvad produktet er omkring og dermed inducerer dem til at købe dette særlige produkt blandt mange andre lignende produkter på markedet.
Så mere farmaceutiske virksomheder begynder at indse betydningen og kraften i mærker. Så hvordan virksomheder mærke deres produkter at være foran konkurrenterne? Til at starte med er et godt navn vigtigt. Et stort navn er faktisk meget vigtigt! Et stort navn kan øge værdien af et produkt brand og igen indtægter, hvor som en dårligt valgte navn kan føre til en katastrofe for produktet.
Marketingteams bruger flere og flere ressourcer på at få navnet på den farmaceutiske produkt højre. Men navngivning en narkotika eller medicin er ikke det samme som navngivning en elektronisk forbrugsvare. Der kræves grundige overvejelser og hensyn til alle vigtige faktorer for et farmaceutisk produkt.
Hvis produktet er må gonna sælges internationalt så navnet ikke være galt, når oversat til det lokale sprog.
Den anden vigtigste del af farmaceutiske branding er produktet logodesign. Logoet er at være i harmoni med målgruppe med nøjagtige skrifttype og farver. Ikoniske farmaceutiske logodesign eller illustrative logodesign kan skabe en stor indvirkning på forbrugerne.
Derefter kommer emballage. Emballering af piller og andre farmaceutiske produkter er meget vigtigt. Som navn, kan ikke emballage og pille ligne andre produkter, der kan sidde på en nærliggende hylde.
Psykologiske spørgsmÃ¥l undersøges ogsÃ¥ nøje. Tag pille form og farve. Hvis en pille er stor, og kan virke svært at sluge, farver mørke som sort vil blive undgÃ¥et, fordi de gør det synes endnu større. Hvis p-piller har høj toksicitet niveauer, derefter siger en “varme” farver sÃ¥som rød undgÃ¥s fordi det sublimt giver off en følelse af fare, eksperter.
Farmaceutiske branding også stærkt afhænger af de markedsførings- og materialer. Hver ting fra brochurer af produktets indlægsseddel har at være udformet til at afspejle mærket og appellere til målet markedet. Farmaceutiske produkter til børn bør have lys farvet cut-outs og emballage til at appellere til børn.
Kilde: